Zgłaszania patentów do systemu Uczelni

ZASADY ZGŁASZANIA PATENTÓW

  1. Zgłoszenia patentów należy dokonać poprzez wypełnienie formularza w terminie do 14 dni od dnia przyznania.
  2. Formularze należy składać do Centrum Innowacji i Transferu Technologii do mgr Natalii Łozińskiej: e-mail: natalia.lozinska@up.poznan.pl,  tel.(61) 846 62 65.
  3. W celu szybszego procedowania należy przygotować poniższe dane:
  • tytuł wynalazku,
  • nazwę podmiotu lub podmiotów, które uzyskały patent,
  • numer patentu,
  • nazwę podmiotu udzielającego patent,
  • nazwy państw, na terytorium których uzyskano ochronę,
  • datę ogłoszenia w „Wiadomościach Urzędu Patentowego” lub równoważnym biuletynie za granicą,
  • datę i numer zgłoszenia w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej lub we właściwym urzędzie za granicą,
  • datę i kraj uprzedniego pierwszeństwa oraz numer zgłoszenia lub oznaczenie wystawy,
  • streszczenie opisu wynalazku,
  • datę złożenia tłumaczenia patentu europejskiego na język polski, w którym Rzeczpospolita Polska została wyznaczona jako kraj ochrony,
  • dyscyplinę naukową, o której mowa w art. 265 ust. 13 ustawy 2.0
  • nazwę podmiotu upoważnionego w oświadczeniu, o którym mowa w art. 265 ust. 13 ustawy 2.0
  • imiona i nazwiska pozostałych współtwórców wynalazku oraz – jeżeli są znane – numery ORCID.

Ważne informacje są pod linkiem: https://ciitt.up.poznan.pl/transfer/komercjalizacja-i-wdrozenia/procedura-komercjalizacji

Załączniki:

 

Przydatny kontakt w procedurze pozyskiwania zgłoszeń patentowych:

Rzecznik patentowy
mgr inż. Bartłomiej Fijałkowski
tel. +48-61-846-6264
kom. +48 508 208 311
email: fijalkowski@fijalkowska.eu

Dyżur Rzecznika patentowego:
środa 10:00 – 15:00